Thursday, July 25, 2013

USS, Singapore Trip - Part 2

Universal Studios Singapore!

Hari ni aku terlebih rajin nak menghapdate blog. Disebabkan masih dalam tempoh bercuti, jadi kurang idea nak tulis apa kat sini. Dapat idea untuk share kenangan aku dan kengkawan di USS, Singapore. Ini adalah sambungan daripada Part 1.


Daripada gambar-gambar tu tersimpan je kat lappy, baik upload kat sini. 

Percutian ni pada bulan Mei lepas. This time, aku cuma nak share antara gambar gambar favourite. Selamat mencuci mata. 




Kalau korang bawak budget lebih, boleh la borong sini. Ada banyak souvenir dijual. 


Lumrah kat sini, pantang ada moscot, berduyun la orang beratur untuk bergambar.
Sepanjang berada kat sini, terasa macam kanak kanak ribenna. Masing-masing tayang muka teruja. Semua benda dirasakan sangat menarik. Jalan sikit, pastu berhenti, snap snap picture. Reka bentuk bangunan, lanskap, semuanya indah belaka. Terasa macam dekat fantasi. Tipu. Terasa macam dalam kartun Sesame Street tu haa. Aiwah.

Tengah-tengah jalan, terasa sekejap je masa. Dah masuk waktu Zuhur. Kat USS ni jangan risau la, tempat solat disediakan. Walaupun kecil, tapi inshaAllah agak moden dan selesa.

Teruja muka Ariff kat situ. Haha! Omar cool je .Rindu..

Tempat ni sesuai untuk bebudak 3-9 tahun. Tapi tetap best. Ceria gitu.
Kalau nak datang sini, plan la budget. Jangan terlampau boros. Agak-agak lepas duit tambang, tiket, dan makan, kira okay la tu kan.

Kedai souvenir memang berlambak. Cakap je nak apa, semua ada kat sini. Tapi, sama ada mampu beli atau tak jela kan.  Kalau T-shirt dalam $40, key chain dan pelekat esbok tu dalam  $5 - $10. Lebih kurang la range harganya.


Tempat ni interesting, dapat tengok set studio yang canggih. Best effect ever! Real,

Aku suka Roller Coaster ni, merah dan biru. Ini punca aku hilang suara 2 hari 2 malam. Sumpah best !

Sempat la berangan nak gambar wedding kat sini. Ceh kemain. Macam dalam kartun!

Penat berjalan, lepak kat tangga sini. 

Disebabkan penat sangat, tak menyempat nak try ni. 

Pada aku, berbaloi la berbelanja kat sini. Sekali sekala kan, apa salahnya. Seronok kalau pergi dengan kawan-kawan atau family. So far, rasa nak pergi lagi. But next time, dengan family pulak. hehe

Setelah sehari suntuk berjalan, bas pun hantar kami semua balik ke Tune Talk Hotel, JB.  Tiba kat sana dalam pukul 9 malam. Sebelum bas pelancong tu tiba lagi, aku dah boleh agak, ibu dengan abah mesti dah tunggu kat situ. Sekali betul. Teruja nampak kereta abah park kat situ, tak sabar nak tunjuk gambar gambar dan souvenir yang aku beli khas untuk diorang. 


Tiba part nak tachink tachink dengan kengkawan. Nak balik rumah dah. Disebabkan aku memang duduk sini, jadi tak la stay kat hotel tu. Peluk peluk, salam salam, then aku pun balik la ke rumah. Percutian pertama dengan kawan sekuliah memang meninggalkan kenangan manis dan aku takkan pernah lupa sampai bila- bila! 


Balik rumah, apa lagi, 3 hari 2 malam aku story mory dengan hadek aku yang sorang tu. Dengan harapan dia jeles la kan. Tapi, aku fail. Dia tak jeles langsung pun ok. Frust.


Ameer Faris Azman
0950
250713