Thursday, December 1, 2011

Sebuah Perjuangan

Diari Remajaku !

Semalam merupakan tarikh keramat bagi aku dan rakan-rakan seperjuangan yang lain.Semalam merupakan detik yang kami tunggu-tunggu selama ini.Berakhir sudah perjuangan kami selama 2 tahun berhempas pulas,menghadiri kelas-kelas tambahan tanpa rasa jemu,bersengkang mata siang dan malam menelaah,bermujahadah melawan nafsu yang sentiasa menggugat kemimanan dan minat kami agar terus meneroka ilmu,demi mengejar fatamorgana dunia.Ya,semuanya bersifat duniawi,inginkan kejayaan dalam SPM,tapi kami yakin,bahawa kami berjuang bukan semata-mata mengharapkan kejayaan di dunia,tapi juga di akhirat.Kami yakin dan percaya,bahawa belajar itu satu ibadah,dan kami telahpun melakukan yang terbaik semuanya dengan niat kerana Allah SWT.Perjuangan yang pada asalnya bersifat duniawi,kini bertukar menjadi satu ibadah bukan?


Cita-cita.. =) 
   Kini segalanya telah berakhir,tiada lagi kelas tambahan,tiada lagi sesi ceramah,tiada lagi jadual belajar yang diakui agak berat,tiada lagi guru-guru di sisi... Aku hanya mampu berdoa dan bertawakal kepada Allah SWT agar setiap usahaku selama ini membuahkan hasil.Aku mengharapkan kejayaan yang gemilang,dan ingin sekali aku hadiankan slip peperiksaan yang tertera semua A buat kedua-dua ibu dan bapaku.Aku tahu,mereka banyak sekali berkorban untukku selama 17 tahun aku hidup bersama mereka.Inilah masanya untuk aku membalas jasa dan pengorbanan mereka.Mungkin,ini tidak lah seberapa dan hanya cebisan yang mampu aku hadiahkan kepada mereka,namun aku harapkan ini hanya lah permulaan.Moga apa yang aku impi dan usahakan selama ini membuahkan hasil.


  Tahun 2011,sedar mahupun tidak,semakin hampir ke penghujungnya.Hari ini 1 Disember! Pantas sekali masa berlalu.Suka dan duka,gelak tawa sepanjang tahun ini tersemat ampuh dalam ingatan.Pelbagai peristiwa berlaku sepanjang tempoh ini.Adakalanya aku terfikir,indahnya saat-saat itu.Mungkin ketika itu aku tidak sedar akn hal ini.Ya,kadangkala ianya perit,berdepan dengan pelbagai cabaran dan dugaan.Tapi jelas sekali,naik turun kehidupan itu satu perkara biasa.Detik-detik inilah yang mewarnai kehidupan kita sehari-hari.Mengajar kita agar lebih matang,bijak bertindak dan yang paling penting ianya mengingatkan kita agar jangan sesekali jauh dari Tuhan.Aku yakin kalian mengerti.

  Sahabat,

    Kalian akan ku rindui,terima kasih kerana sentiasa setia di sisiku selama ini,tidak kira ketika aku suusah dan senang,gembira mahupun berduka,kalian sentiasa ada!Terima kasih! Aku sentiasa berdoa agar kita sama-sama berjaya dan bergembita ketika hari graduasi nanti ya!Insya-Allah,yakin pada diri,bahawa kita telah pun melakukan yang terbaik ketika SPM lepas.Perkara yang berlalu usah dikenang.Teruskan berdoa dan jangan menyerah.

Kenangan,

Kursus Haji Perdana 2011 Peringkat Daerah..mmg seronok! =D


p/s: kalau pn maslina atau pn suaraya baca,hmm..msti diorang bagi markah tatabahasa rendah.ni.hehe =' )
 next plan,daftar di driving school!then bleh mula kelas mnggu dpn,mudah2an smuanya lancar .. pastu tggu panggilan plkn,nsib baik kump 2atau 3..hmm lma lg.. daa..salam wbr ^^

6 comments

December 2, 2011 at 1:42 AM

good luck...tawakal dan doa..InsyaAllah

December 2, 2011 at 5:09 AM

Alhamdulillah...tahniah~ skg hanya bermohon pd-Nya~~ Ingt DUIT dlm hidup ~

D-doa
U-usaha
I-istiqamah
T-tawakal

hanya Dia Maha Pemberi

December 2, 2011 at 12:40 PM

terima kasih ..alhamdulillah kmbali bersemangt mndgr comment dr kalian.. =)

December 5, 2011 at 12:04 AM

insyaAllah ada peluang besar dapat result cemerlang nanti. dah buat yang terbaik, kan? jeles pulak tengok orang lain dah habis sekolah. doakan saya tahun depan pula :)

December 9, 2011 at 9:12 AM

Ikhlaskan diri untuk melakukan
segala amalan, semuanya akan jadi
ibadah jika keranaNya :)

Latest Post:
Kalau Tuhan Pisahkan Kita, Awak Marah Tuhan?

December 12, 2011 at 5:25 PM

aminn insyaAllah trima kasih ats kunjungannya.. =)

Post a Comment